Tijhuisjes.reismee.nl

Tour door de bergen

Om 8:30 werden we opgehaald, kennis gemaakt met onze eigen gids, en 45 minuutjes gereden. We werden afgezet aan de rand van de jungle, en we begonnen met de barre tocht van vijf uur. De vorige dag had het geregend dus de weggetjes waren op en top modderig. Superleuk maar zwaar (op je gympies)! Onderweg gestopt tussen de bananenbomen en genoten van de prachtige uitzichten als je bovenop een berg stond. Voor de lunch gestopt in een van de bergdorpjes, wat voetbalplaatjes uitgedeeld, ze waren er blij mee! Nog een tijdje gelopen, waaronder de loeizware klim waarbij we allemaal wel eens het zat waren. Uiteindelijk aangekomen in een leuk bergdorp met 120 huisjes en een beetje rondgelopen door het dorp, alle kinderen erg aandachtig kijken en we hebben er leuk mee gespeeld. Toen ze zich een beetje verzamelden voor onze homestay deelden we voetbalstickers uit, waar ze zich uren mee vermaakt hebben :). Na het eten nog gespeeld met de helft van de kinderen uit het dorp en toen het donker werd gaan slapen, er was geen elektriciteit! De volgende dag om 6:00 wakkergekraaid door de haan en klaargemaakt voor het vervolg. Jurre en ik missen het dorpje, het was er echt geweldig! Na een veel minder zware tocht van 1,5 uur aangekomen bij de Tad Sae watervallen, waar we na een tijdje uitrusten een superleuke rit op een olifant maakten. Toen we terugkwamen werden de stellen eraf gehaald en gingen we recht op de olifant zitten, die de watervallen inliep en heerlijk ging zwemmen met ons op zn rug! Het was echt heel leuk en grappig, vooral als ze helemaal onder water gingen met ons nog erop! Daarna even omgekleed en klaargemaakt voor de prachtige Zip-Linetocht over de jungle. Helemaal omhoog geklommen en vanaf de top van het woud door de boomtoppen naar beneden gezweefd. Met de langste lijn van 380 meter geeft het een prachtig beeld van de jungle. Na deze indrukwekkende tocht nog een lunch gehad en daarna terug naar het hotel. Al met al was dit echt een van de hoogtepunten van de hele vakantie, het was super!

Ewout

Wat een geweldige verhalen en wat een avontuur !
Heerlijk om te lezen !!
Groetjes, Ewout & de drie dames