Tijhuisjes.reismee.nl

Ninh Bin

Ninh Bin is een plaatsje in het midden/noorden van Vietnam. Er zijn niet veel toeristen, dus je wordt heel erg nagestaard en begroet door vooral kleine kinderen. De dag na aankomst zijn we op de fiets door de rijstvelden en de 'binnenlandse Halong Bay' gereden. Na een warm stuk fietsen kwamen we aan bij de Mua Cave, ondanks de naam is het een berg met een trap van 460 treden, waarmee je helemaal op de top kunt komen en van het uitzicht kan genieten. Het uitzicht was prachtig en de tocht zwaar. Na de tocht zijn we nog een stuk gaan fietsen, voetbalplaatjes uitgedeeld aan kinderen en halverwege de warme tocht hebben we een verkoelende duik genomen in een riviertje. We kwamen terug en zijn in het restaurant gaan eten. De dag erna zijn we naar het Cuc Phuong park gegaan, een tropisch regenwoud waar ook schildpadden en apen worden opgevangen. Na een bezoek aan de centra zijn we een wandeltocht van 7 kilometer door de jungle gaan maken. Het was erg leuk en we hebben veel leuke dieren gezien. De dag erna hebben we een boottocht gemaakt bij Trangh An, daar word je geroeid door de bergen en onder de bergen door, in ondergrondse grotten. Het was superleuk! Daarna zijn we in een bus met vreselijke kermismuziek naar Hanoi gereden, voor onze vlucht naar Laos. Nu zijn we op het vliegveld aan het wachten totdat we kunnen inchecken.

Niny

Wat leuk om jeverhalente lezen Flossie,ik wil ze graag allemaal hebben. Natuurlijk herken ik wel dingen zoals al die brommertjes en oversteken: zo van God zegene de greep!
Fijn dat jullie zo genieten.
Heel veel dikke kussen van Niny