Tijhuisjes.reismee.nl

Eerste dagen Luang Prabang

Na een voorspoedige vlucht kwamen we aan in Luang Prabang. Meteen werden we in het hotel hartelijk ontvangen met een drankje. Rustig zijn we naar de kamer gegaan en lekker relaxen op de kamer. De volgende dag hebben we rustig uitgeslapen en genoten van een heerlijk ontbijt. Pancakes en omelet... Mmmmmm! Eerst 2,5 uur gezwommen in een beek met stroming, daarna zijn we Luang Prabang tempels gaan bekijken, dingen geregeld voor de tour door de jungle en voor de dag erna. Toen zijn we naar de Pak Ou caves gegaan, een soort opslagplaats voor beschadigde Boeddha's. Na terugkomst lekker gedoucht en daarna gaan eten in Luang Prabang. Daar hebben we de Phousi Hill beklommen, een berg met bovenop een tempel, midden in de stad. Ook zijn we over de avondmarkt gelopen, waarop iedereen zijn spulletjes buiten zet. De volgende dag gingen we naar de Kuang Si watervallen door met een boot over de Mekong te varen, helaas regende het (de eerste keer!) dus het was best koud zo op de grote Mekong. De boot kon niet gelijk bij de watervallen komen, dus zouden we eerst met een tuktuk (was ons verteld) daarheen worden gebracht. Het bleek een pick-up te zijn, in de zon zou het heerlijk achterin zijn geweest, maar het regende en we moesten met 5 als gehaktballetjes in de voorcabine. Na een leuk bezoek in de regen terug, daarna helemaal koud dus lekker warm worden in het hotel. Lekker gegeten en ingepakt voor de tour, die morgen (19e) begint!