Tijhuisjes.reismee.nl

Bai Tu Long Bay

Vandaag gingen we naar Bai Tu Long Bay. Bai Tu Long Bay ligt dichtbij Halong Bay, het ziet er hetzelfde uit, maar BTLB is veel minder toeristisch en minder vervuild. Om 8:10 kwam de (later bleek een beetje overenthousiaste) gids,'Mimi', die ons leidde naar de bus, die een stukje verder in Hanoi stond. We gingen op de tour van 2 dagen en 1 nacht. Na een vermoeiende rit van 4.5 uur kwamen we met nog 4 anderen aan. Meteen waren we onder de indruk van het mooie zeelandschap, waarin prachtige bergen staan. We gingen aan boord van de vissersboot, waar we ook een lunch kregen. We voeren door het hele mooie landschap, en na een tijdje legden we aan in een baaitje, waar we gingen kanoën en zwemmen. Daarna voeren we door naar het eiland waar we zouden overnachten. Het was een prima home-stay waar we sliepen. Helaas viel de airco halverwege de nacht uit, en vanaf 5:30 was het echt te warm om te slapen. We gingen een stuk fietsen over het eiland en daarna uitrusten op een strand met veel hoge golven (leuk!). Daarna fietsten we naar de haven, en op de boot voeren we terug. Daarna hadden we nog een lange rit voor de boeg naar Ninh Bin, waar we onze reis zouden vervolgen. Om 20:20 kwamen we aan in Ninh Bin in het guesthouse, en we zijn gaan eten bij een lokaal barretje, waar we op goed geluk maar wat bestelden. We zijn met alle prachtige foto's/beelden van BTLB vermoeid gaan slapen.