Tijhuisjes.reismee.nl

Hanoi verkennen

Vandaag hebben we het oude deel verkend. Midden in de oude wijk ligt een groot meer, Hoan Kiem, dit zien de Vietnamezen als de kern van de stad. Het meer is mooi, erg vervuild (niet gek met al die brommers). 's Nachts is het enorm kitscherig met lelijke neonlichten etc. Middenin heb je een eiland met een tempel erop. We zijn eromheen gelopen en hebben een beetje gewend aan Hanoi overdag. Iedereen zit buiten en is bezig met z'n handeltje of elkaar. Het is niet mooi, maar precies dat maakt de oude wijk enorm sfeervol. Rond 14:00 zijn we terug naar het hotel gegaan, uitgerust van onze jet lag, en we hebben dingen geregeld voor de rest van de reis, zoals onze trip naar Ha Long Bay aan de zee en het bezoek aan het waterpoppentheater, waar poppen in het water een verhaal uitbeelden. Dit is gelukt voor morgen (10 juli). 's Avonds zijn we weer de stad in gegaan, lekker gegeten bij een klein restaurantje. Daarna zijn we teruggegaan, in het hotel gezeten en uiteindelijk gaan slapen.